Lue uusin Gluteeniton elämä ja osallistu lukijakyselyyn

• Julkaistu
  • Teksti Keliakialiitto

Upea, uusi Gluteeniton elämä 5/2019 -lehti on ilmestynyt!

Tässä joululehdessämme esittelemme gluteenittomat joulumakeiset ja -laatikot sekä viemme tutut mokkapalat uuteen, jouluiseen twistiin. Näitä herkullisia suklaaleivonnaisia ei voi vastustaa.

Kanteen nostimme sisällöntuottaja, bloggaaja ja tubettaja Maiju Kauppilan, joka toivoo keliaakikoille tasa-arvoista kohtelua ja yhtä herkullisia makuelämyksiä kuin muillekin. Maijun haastattelu on kahden aukeaman henkilöjuttu.

Puhumme nälästä ja gluteenittomuudesta ruoka-avussa sekä kerromme gluteenittoman ruokavalion kustannuksista ja eduskunnan keliakiaverkostosta. Esittelemme myös someseuraajiemme lempiravintolat Joensuussa sekä kerromme, mitä 9-vuotias keliaakikkolapsi pohtii juuri nyt.

Postin kulkemista odotellessa lue lehti verkossa jo nyt tämän linkin kautta.

Joulumerkit ilahduttavat ja tukevat työtä

Lehden välissä ilmestyvät Keliakialiiton tämän vuoden ihastuttavat joulumerkit. Ne on piirtänyt tunnettu kuvittaja Virpi Pekkala. Merkkien suunnittelu oli Pekkalalle mieluisa tehtävä, ja idea syntyi heti oman lapsenlapsen keliakian innoittamana. Merkeissä tonttutyttö kannattelee käsissään gluteenitonta pullaa ja toisen tonttutytön pipoa ja lapasia koristaa Keliakialiiton logon tyylinen kuviointi.

Joulumerkit maksamalla voit halutessasi tukea Keliakialiiton työtä. Maksaminen on vapaaehtoista eikä merkkejä tarvitse palauttaa. Lisätietoja löytyy merkkien mukana tulevasta saatekirjeestä.

Merkeistä saadut varat käytetään lupaehtojen mukaisesti keliakiaan ja gluteenittomaan ruokavalioon liittyvien esitteiden ja oppaiden tuottamiseen.

Osallistu jäsenkyselyyn, voit voittaa!

Gluteeniton elämä -lehti on viisi kertaa vuodessa ilmestyvä Keliakialiiton jäsenlehti. Sen tarkoituksena on tuoda tutkittua tietoa, oivalluksia, arjen vinkkejä, tuoteuutuuksia, vertaistukea ja mielenkiintoisia tarinoita Keliakialiiton jäsenille. Lehti on tarkoitettu kaikille gluteenitonta ruokavaliota käyttäville, heidän läheisilleen sekä ammattilaisille.

Kehitämme lehteä jatkuvasti. Haluamme kuulla sinun mielipiteesi! Missä olemme onnistuneet? Miten voisimme kehittyä? Vastaa lukijakyselyymme ja vaikuta tuleviin lehtiin! Vastaaminen kestää noin 10 minuuttia.

Arvomme kaikkien 9.1.2020 mennessä vastanneiden kesken 5 kpl Hapanleivästä Sacherkakkuun -kirjoja ja 5 kpl Kokkaa maailman makuja -kirjoja.

Gluteeniton elämä -lehden jäsenkysely. Osallistu tästä ja olet mukana arvonnassa!

Ps. Osallistu myös lehtiarvontaan Facebookissamme ja Instagramissamme!