Gluteenitonta, kiitos! - videoita ammattilaisille VANHA

Tälle sivulle on koottu hyödyllisiä videoita ravitsemisalan ammattilaisille.

Keliakiaviikolla vuonna 2021 julkaistut lyhyet vinkkivideot siitä, miten saa gluteenittomat sämpylät ja pullat onnistumaan, kuinka ruskea kastike valmistetaan gluteenittomasti tai millä nikseillä saat tehtyä herkullista gluteenitonta pizzaa löytyvät tämän linkin kautta: Reseptivideoita gluteenittomasta arkiruoasta

Gluteenitonta helposti ja turvallisesti

Tämä piirrosvideo kertoo selkeästi ja hauskasti gluteenittoman ruoanvalmistuksen ja tarjoilun tarkkuudesta. Sopii myös osaksi perehdytystä tai alan opetukseen.

Videon toteutti Keliakialiitolle Tussitaikurit Oy / Marker Wizards Ltd ja se tehtiin Tampereen Talouskoulun Säätiön tuella.

Video löytyy sekä suomeksi että englanniksi tekstitettynä. Suomenkielisen tekstityksen saa myös pois youtuben asetuksista.

Glutenfree -safely and easily

Kuinka keliaakikolle valmistetaan turvallista ruokaa? Gluteeniton ruoanvalmistus ammattikeittiössä

Videolla käydään läpi asioita, joita täytyy huomioida gluteenittomassa ruoanvalmistuksessa.

Keliaakikko ravintolassa

Videolla keliaakikko seurueineen tulee ravintolaan syömään ja saa esimerkillistä palvelua.

Videolla tehdään gluteenittomien tuotteiden ostoskierros ja nähdään, miten gluteenittoman tuotteen tunnistaa.