Jäsenedut ja -palvelut

Tervetuloa jäseneksi keliakiajärjestöön! Me Keliakialiitossa ja keliakiayhdistyksissä olemme sinua varten. Haluamme varmistaa, että gluteeniton arkesi sujuu mahdollisimman hyvin.

Autamme ja neuvomme jäseniämme monin tavoin, tarjoamme koulutuksia ja vaikutamme yhteiskunnassa siihen, että gluteeniton elämä olisi mahdollisimman sujuvaa.

Alla olevalla lomakkeella voit liittyä Keliakialiiton paikallisyhdistyksen jäseneksi. Jäsenmaksu on 28 euroa (v. 2021) ja se sisältää 5 kertaa vuodessa ilmestyvän Gluteeniton elämä -lehden sekä jäsenkortin, jolla saat monia rahanarvoisia etuja. Lisäksi uudet jäsenet saavat jäseneksi liityttyään ensitietopaketin keliakiasta ja sen hoidosta.

Liity jäseneksemme!

Keliakiajärjestön jäsenyys kannattaa

Keliakiajärjestön jäseneksi liittyminen on hyvä päätös! Me autamme sinua ja toimimme puolestasi, että gluteeniton arkesi sujuu mahdollisimman hyvin. Jäsenenä saat aina uusimman tiedon gluteenittomasta ruokavaliosta, gluteenittomista tuotteista ja palveluista sekä uusimmista tutkimusuutisista. Monille tärkein jäsenetu on Gluteeniton elämä -lehti, joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa.

Jäseneksi ovat tervetulleita kaikki gluteenittomuudesta kiinnostuneet: keliakiaa sairastavat ja muusta syystä gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevät henkilöt, heidän läheisensä sekä kaikki, jotka ovat työssään tavalla tai toisella tekemisissä keliakian, gluteenittoman ruokavalion, gluteenittomien tuotteiden tai alan tutkimuksen kanssa.

Jäsenetuja ja toimintaa

Liittymällä jäseneksi saat sekä liitolta että monesta yrityksestä hyviä jäsenetuja ja voit halutessasi osallistua keliakiayhdistysten toimintaan. Keliakiayhdistykset järjestävät paljon erilaisia tapahtumia, joissa on mahdollisuus kokemusten vaihtamiseen ja vertaistukeen.

Jäseneksi liitytään aina paikalliseen keliakiayhdistykseen. Jäsenmaksu on 28 € / kalenterivuosi.

Jäseneksi voit liittyä tästä: liittymislomake.

Pyrimme käsittelemään jäsenhakemukset viikon sisään hakemuksen saapumisesta.

Jäsenedut 2021

Liiton palvelut jäsenille

• Saat postitse monipuolisen uuden jäsenen tietopaketin
  • Ruokavaliohoidon puhelinneuvonta. Yhteystiedot ja soittoajat löydät Alekoodeja jäsenille -sivulta.
  • Keliakia-asiantuntijalääkärin puhelinneuvonta. Yhteystiedot ja soittoajat löydät Alekoodeja jäsenille -sivulta.
  • Sosiaaliturvaan ja gluteenittomaan arkeen liittyvä neuvonta
  • Gluteeniton elämä -lehti jäsenetuna viisi kertaa vuodessa
  • Keliakialiitto.fi-verkkosivujen vain jäsenille tarkoitettu materiaali
  • Jäsenten webinaarit
  • Kuukausittain ilmestyvä sähköpostiuutiskirje
  • Painettu Gluteenittomia tuotteita -opas (ilmestyy keväisin)
  • Kursseja vastasairastuneille
  • Tuettuja lomia
  • Lasten ja nuorten tapahtumia
  • Jäsenkortilla alennuksia yhteistyökumppaneiden palveluista

Paikallisten keliakiayhdistysten toiminta

• Gluteenittomat tapahtumat, luennot ja keskustelutilaisuudet
  • Leivonta- ja ruoanvalmistuskurssit
  • Ruokailutapahtumat
  • Kauppakierrokset
  • Retket ja matkat
  • Uusien jäsenten tilaisuudet
  • Vertaistukihenkilöiden palvelut
  • Lisätietoa toiminnasta ja tapahtumista yhdistysten verkko- ja Facebook-sivuilta
  • Kysy myös mahdollisia paikallisia jäsenetuja, joita voit saada jäsenkortilla.

Yhteistyökumppaneidemme tarjoamat edut

HUOM! Tarkistathan yritykseltä suoraan koronaepidemian mahdollisesti tuovat poikkeukset palveluntarjoamisessa.

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 20 % alennusta

• Foodin-verkkokauppa. Alennus koskee kaikkia verkkokaupan tuotteita. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Foodin.fi
  • Vaasan. Alennus koskee kaikkia Vaasan myymälöistä ostettavia tuotteita. Valikoimissa on kolme gluteeniton leipää. Myymälät: Espoo, Joensuu, Joutseno, Jyväskylä, Kiiminki, Kotka, Kuusankoski, Riihimäki, Rovaniemi, Seinäjoki, Turku, Vantaa. Vaasan.fi

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 15 % alennusta

• Joyal-verkkokauppa. Alennus yksittäisistä patukoista 15 %. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Joyal.fi/kauppa/
  • Moilas Oy: Moilas myymälä-kahvila Pieksämäellä (Paakarinpolku 1, Naarajärvi). Alennus koskee Moilas Gluten-Free ja Moilas Free From -tuotteita, kun kertaostos ylittää 15 €. Ei koske kahvila- ja lounastarjoilua. Moilas.fi
  • Oikia sipsikauppa (Real Snacks Oy:n verkkokauppa). Alennus koskee kaikkia verkkokaupan tuotteita. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Oikiasipsi.fi

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 10 % alennusta

• Aito-kauppa (Tikkulantie 2, Pori, ABC-myymälän yhteydessä). Alennus kaikista normaalihintaisista tuotteista. Ryytiaitta.fi
  • Baba´s Kitchen (Kauppakeskus Tullintori, Tullikatu 6, Tampere). Alennus lasketaan laskun loppusummasta. Babas.fi
  • Fiilis Café & Bistro (Kiinanmyllynkatu 5 A, Turku). Alennus ei koske alkoholia ja gelatoja. Cafefiilis.fi
  • Gluteeniton leipomo ILONA leipomon myymälä (Vikinraitti 4, Lempäälä ja Kaarikatu 8, Piispanristi). Alennus koskee normaalihintaisia tuotteita. Ilonaleipomo.fi
  • Gopala. Alennus normaalihintaisista tuotteista. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Gopala.com
  • Hanko Sushi -ravintolat. Alennus on voimassa lounasajan ulkopuolella, eli klo 15 jälkeen (lounas klo 1115). Alennuksen saa käyttöönsä näyttämällä Keliakialiiton jäsenkorttia (paperinen tai mobiilijäsenkortti). Hankosushi.fi
  • Hannun 100% Gluteeniton. Pirjon Pakarin myymälät Nurmijärvellä (Kauppanummenkuja 3), Seinäjoella (Leipurinkatu 1), Ylöjärvellä (Pallotie 2 A) ja Ylivieskassa (Korjaamontie 12). Alennus koskee kaikkia normaalihintaisia tuotteita. Lisäetu: osta viisi, maksa neljä. pirjonpakari.fi
  • Happy Waffle Hki (Vuorikatu 14, Hki). Alennus koskee kaikkia tuotteita. Happywaffle.fi
  • Joyal-verkkokauppa. Alennus ryhmäpakkauksista 10 %. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Joyal.fi/kauppa/
  • Kauppahallin Karkki (Porin Kauppahalli, Yrjönkatu 12, Pori). Alennus ei koske tarjoustuotteita. Kauppahallin karkki Facebookissa.
  • Kauraston Pakari (Pappilankuja 5, Sastamala). Alennus koskee gluteenittomia leivonnaisia. Tilaukset ja nouto leipomolta, p. 045 2043 849. Kaurastonpakari.fi
  • Laineen kukka (Koivulan Liikekeskus, Vanhakoivistontie 3, Pori). Laineenkukka.fi
  • Leipomo Brander konditoria-kahvilat Tampereella: Cafe Tullintori (Tullintori katutaso), Baker´s Story Brander (Asematunneli), Brander Kauppahalli, Ratikkakahvila (Keskustori) ja Kahvila Brander Pirkkalassa (Haikanvuori 5 A). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita. Brander.fi
  • Life Luontaistuotemyymälät Porissa (Isolinnankatu 26, Puuvillan kauppakeskus, Länsi-Porin Prisma ja Mikkolan Prisma). Alennus koskee kaikkia normaalihintaisia tuotteita poislukien Ruskovilla. Facebook.com/PoriLife/
  • Porokylän leipomo Oy leipomon myymälä (Työpajankatu 3, Lieksa) ja kahvila-leipomomyymälä (Kyrönrannankatu 2, Nurmes). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita. Porokylanleipomo.fi
  • Puhdin testipaketit. Tarjolla Keliakia-testipaketti ja laajempi terveystarkastus. Alekoodi ja lisätiedot Alekoodeja jäsenille -sivulla. Puhti.fi
  • Rax Buffet -ravintolat ympäri Suomen. Rax.fi.
  • Raw´n More (Lauttasaarentie 4, Helsinki). Alennus koskee suolaisia ja makeita leivonnaisia sekä myymälässä että verkkokaupassa. Alekoodi ja lisätiedot Alekoodeja jäsenille -sivulla. Rawandmore.fi
  • Robertsberrie.com-verkkokauppa. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Robertsberrie.com
  • Suklaatehdas Dammenberg (Varastotie 1, Lempäälä). Dammenberg.fi
  • SYNLAB Suomi. Alennus laboratoriopalveluista. Varaa aikaa puhelimitse tai netistä. Katso laboratoriopaketit täältä.
  • Wanha Kanala (Oripääntie 1120, Niinijoki). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita. Wanhakanala.fi

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 5 % alennusta:

• Kauraparta.fi-verkkokauppa. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Kauraparta.fi/tilaa.
  • Kauraston Pakari (Pappilankuja 5, Sastamala). Alennus koskee leikkuulautasettejä. Tilaukset verkkosivuilta tai leipomolta tilauksesta noutoasiakkaille p. 045 2043849. Ei voi yhdistää muihin tarjouksiin. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla.
  • Raakapuoti.fi-verkkokauppa. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Raakapuoti.fi
  • Ruohonjuuri-verkkokauppa ja Ruohonjuuri-myymälät. Alennuskoodilla alennus kaikista normaalihintaisista tuotteista. Myymälöissä alennuksen saa näyttämällä jäsenkortin kassalla ennen ostosten maksamista. Verkkokaupan alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Ruohonjuuri.fi
  • SYNLAB Suomi. Alennus magneettitutkimuksista. Varaa aikaa puhelimitse tai netistä. Lue lisää: SYNLAB magneettitutkimus
  • Virtasalmen Viljatuote Oy:n verkkokauppa ja myymälä (Suholanrannantie 231, Virtasalmi). Alennus koskee Viljatuotteen omia gluteenittomia tuotteita pienistä paketeista 3 kg:n pusseihin. Alennus ei koske säkkituotteita tai jälleenmyyntituotteita. Alennuksen saa myymälästä jäsenkortilla ja verkkokaupasta koodilla. Verkkokaupan alekoodi löytyy Alekoodeja jäsenille -sivulta. Virtasalmenviljatuote.fi

Majoitusta jäsenhintaan:

Hotelleissa jäsenyys tarkistetaan sisäänkirjautumisen yhteydessä. Lisätiedot alennuksista Alekoodeja jäsenille -sivulla.

• Scandic Hotels -ryhmän hotellit:
    - Scandic: 10 % alennus päivän Kuluton peruutus -hinnasta Suomen Scandic-hotelleissa.
    - IHG-hotellit (Holiday Inn, Crowne Plaza, Indigo): 10 % alennus päivän BFR-hinnasta.
    Alennuskoodit Alekoodeja jäsenille -sivulla. Scandichotels.fi

• Hotelli Haikon Kartano & Spa: majoitus kylpylähotellissa alkaen 118 € / huone ja kartanohotellissa alkaen 208 € / huone. Jäsenetuhintaisia huoneita rajoitetusti. Lisäksi Relax Center Haikko Manor & Spa tarjoaa jäsenetuna -10% alennuksen mape voimassaolevasta hoitohinnastosta.
    Lisätietoa eduista ja alennuskoodit Alekoodeja jäsenille -sivulla. Haikko.fi

• Holiday Club: Jäsenet saavat vähintään 15 % alennuksen Holiday Club -kylpylähotellien, Villas- ja Chalets-huoneistojen sekä loma-asuntojen päivän hinnoista. Lisäksi Holiday Club voi tarjota kampanjaluonteisesti lisäetuja. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Holidayclub.fi

Muita etuja keliakiayhdistysten jäsenkortilla:

• Eckerö Line: -20% henkilölippujen risteily- ja reittimatkojen päivittäisestä verkkokauppahinnasta (28.6.15.8.2021 alennus on -10%). Alennuskoodi ja lisätietoja muista eduista Alekoodeja jäsenille -sivulla. Eckeroline.fi
  • Silmäasema: Jäsenedut Keliakialiiton jäsenille perheenjäsenineen. Alennus silmälaseista -30% sis. kehykset ja linssit, aurinkolaseista voimakkuuksilla tai ilman -20%, piilolinsseistä (myymälästä ostettuna) -25%. Lisäksi silmäleikkauksessa käyneille Ray-Ban -aurinkolasit 0 €. Optikon näöntutkimus 0 € ja silmien rakennekuvaus 59 €. Alennus normaalihintaisista tuotteista ja alennusoikeus on ilmoitettava ennen kaupan solmimista. Lisätietoa jäseneduista täällä. Silmaasema.fi.
  • Synsam: Jäsenedut Keliakialiiton jäsenille perheenjäsenineen: Synsam Lifestyle -sopimuksen kuukausimaksusta -20 % tai silmälasit -30 %, aurinkolasit -25 % ja piilolinssit -25 %. Edut lasketaan normaalihinnoista eikä niitä voi yhdistää keskenään eikä muihin tarjouksiin. Edut ovat voimassa kaikissa Suomen Synsam-liikkeissä. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. Synsam.fi
  • Viking Line: Jäsenedut vapaa-ajan matkoille. Vapaa-ajan matkoja varattaessa ilmoitetaan tuotetunnus. Tuotetunnukset Alekoodeja jäsenille -sivulla. Vikingline.fi

Jäsenedut ovat henkilökohtaisia ellei toisin mainita. Alennuksen saamiseksi pitää esittää voimassa oleva jäsenkortti (joko paperinen tai mobiili).

Jäsenemme hyötyvät liitosta:

"Keliakiasta ja sen hoidosta liikkuu internetissä huolestuttavan paljon väärää tietoa. On tärkeää, että oikeaa tietoa on saatavilla, ja Keliakialiitolla on sen levittämisessä iso rooli."

"Onneksi löysin keliakiayhdistyksen ja liityin - saan vinkkejä arkeen."

"Teette arvokasta vaikuttamistyötä! Peukku teille!"

"Jospa ruokavaliokorvaus saataisiin takaisin. Kiitos, kun työskentelette asian eteenpäin viemiseksi!"

"Leivontakurssilla opin gluteenittomia ohjeita ja sain neuvoja omiin tekeleisiin."

"Omalla paikkakunnalla on kiva tavata toisia, jotka sairastavat keliakiaa."

"Keliakialiitosta saa sekä vertaistukea että ihan käytännön vinkkejä!"

"Keliakiayhdistysten tapahtumissa näkee toisia samassa tilanteessa olevia ihmisiä, saa uusia ystäviä ja saa varmasti sopivaa ruokaa."

Jäsenasiat

Keliakialiiton jäsenyyteen ja jäsenyyden muutoksiin liittyvissä asioissa ja kysymyksissä sinua palvelee jäsensihteerimme Tuija Heliövuori.

Monista tavallisista jäsenyyteen liittyvistä muutoksista voit ilmoittaa meille myös sähköisellä lomakkeella.

Päivitä sähköpostiosoitteesi ja kännykkänumerosi

Omia tietojasi pääset muokkaamaan myös itse verkkosivuillamme. Kirjaudu sisään etusivun ylälaidan Kirjaudu-kohdasta, niin pääset Omat tiedot -sivullesi ja voit päivittää tietoihisi esimerkiksi toimivan sähköpostiosoitteesi tai kännykkänumerosi.

Osoitteenmuutoksesta emme tarvitse erillistä ilmoitusta, vaan se tulee rekisteriimme automaattisesti maistraatin kautta.

Kun kirjaudut sivuillemme, käyttäjätunnuksena toimii jäsennumerosi, jonka löydät esimerkiksi jäsenkortistasi tai Gluteeniton elämä -lehden takakannesta. Salasana on oletuksena jäseneksi liittymisen aikainen postinumerosi. Suosittelemme kuitenkin, että vaihdat itse salasanasi johonkin muuhun.

Voit myös ilmoittaa muuttuneet tiedot sähköpostitse jasensihteerillemme jasenpalvelut@keliakialiitto.fi