G-fest

G-fest on kaikille keliakiayhteisön vapaaehtoisille suunnattu valtakunnallinen koulutustapahtuma, joka kerää vuosittain yhteen vapaaehtoistoimijamme ympäri Suomen. Tapahtuman ohjelma koostuu luennoista, työpajoista ja yhdessäolosta.

G-festin keskiössä on Keliakialiiton piirissä tehtävä vapaaehtoistoiminta. Tapahtuman koulutusten aiheina ovat monet ajankohtaiset teemat. Koulutuksissa kehitetään yhdistystoiminnan taitoja, ammennetaan uutta osaamista ja ideoidaan yhdessä toiminnan tulevaisuutta. Tietotaitojen kehittämisen ohella ohjelmaan kuuluu hyvinvoinnin edistämistä ja keskinäistä verkostoitumista.

Vuoden 2021 G-fest-tapahtuma pidetään yksipäiväisenä etätapahtumana lauantaina 25.9. koronatilanteesta johtuen.

Tapahtuman alkuperäistoteutukseen oli tulossa iso joukko huippuluennoitsijoita, jotka iloksemme saamme mukaan myös etäkoulutukseen.

Päivän kruunaa Tyyne Kettusen osallistuminen tapahtumaan. Osallistuminen on tehty helpoksi ja tapahtuma on lämminhenkinen sekä osallistava. Tervetuloa mukaan!

Ilmoittaudu G-festeille

G-festin etätapahtuma lauantaina 25.9.2021 on maksuton. Tapahtuma toteutetaan Zoom-webinaarityökalun avulla, joka on tuttu Keliakialiiton vapaaehtoisten aiemmista etätapahtumista.

Tekninen tuki auttaa koko tapahtuman ajan mahdollisissa ongelmatilanteissa. Voit osallistua koko päivän ohjelmaan tai vain yhteen sessioon oman kiinnostuksen ja aikataulusi mukaan. Saat ennen tapahtumaa sähköpostiisi linkin, josta löydät päivän ohjelman ja osallistumislinkit sekä teknisen tuen yhteystiedot.

Ilmoittaudu tästä viimeistään 23.9.

Kisakatsomoita G-festeille

Haastamme järjestämään tapahtumaan kisakatsomoita ympäri Suomen. Kutsu lähialueen G-festeille osallistujat yhteen ja osallistukaa tapahtumaan yhteisestä kisakatsomosta. Unohtamatta tietenkää herkullisia kisaeväitä. Ilmoittaudu itse tai sopikaa, kuka tekee yhteisilmoittautumisen. Jakakaa tunnelmia kisakatsomosta G-festin Facebook-tapahtumassa.

Pääpuhujana Mari Tähjä

Tämän vuoden G-festin pääpuhujana on Mari Tähjä.

Mari Tähjä on ennakointi- ja strategiatyön johtava asiantuntija, joka luo ajatuksiisi liikkuvuutta ja tuoreita näkökulmia. Mari on innostava ja monipuolinen fasilitaattori, jonka työskentelytapojen pohjana on dialogisuus ja läsnäoleva vuorovaikutus. Mari on myös Sitran kouluttama Erätauko-fasilitaattori. muutostoimistotuleva.com

G-festin ohjelma

Klikkaa aikataulua nähdäksesi kuvan isompana.

Lauantain 25.9. ohjelma

Klo 9.30-10.25

Tilaisuuden avaus: Tervetuloa G-fest 2021 -tapahtumaan!

Pääpuhujamme Mari Tähjä tekee katsauksen vapaaehtoistoiminnan tulevaisuuteen.

Avauspuheenvuoron otsikko on Puhetta tulevaisuudesta: Tulevaisuus- ja ennakointitaitojen merkitys yhdistystoiminnan kehittämisessä.

Klo 10.30-12.00

Työpajojen ja koulutusten tarkemmat sisällöt näet klikkaamalla koulutuksen nimeä.

Arvot elämään!

Tulevaisuustyöpaja

Klo 12.00-13.00

Lounastauko

Klo 13.00-14.30

Toiveista toiminnaksi - osallistava toiminnansuunnittelu

Uusia vapaaehtoisia keliakiayhdistykseen

Klo 14.30-15.00

Vuoden keliakiateko palkinnon jako

Vieraileva tähti: Tyyne Kettunen (Tutustu Tyyneen hänen You Tube -kanavallaan)

G-festin etkot

Tule mukaan virittäytymään G-fest -tunnelmaan jo keskiviikkona 22.9. klo 17.30-18.30. Lisää jäseniä! -webinaarissa pohjaamme yhdessä G-festin teemoja ja työskentelyä pohtimalla, miten saada yhdistykseen uusia jäseniä? Ideoidaan yhdessä keinoja, joilla houkutella mukaan uusia jäseniä. Tule kuulemaan vinkkejä muilta ja jakamaan omat hyvät ideasi. Syyskuun ajan on myös meneillään yhdistysten jäsenhankintakampanja, joten vielä ehtii ottaa loppukirin kampanjassa! Työskentelyä ohjaa Keliakialiiton vapaaehtoistoiminnan asiantuntija Marjo Aspegren.

Ilmoittaudu mukaan

Ensimmäisen G-festin tunnelmia

Keliakialiitto järjesti ensimmäisen valtakunnallisen koulutustapahtuman Tampereella toukokuussa 2019. Monipuolinen ja laaja koulutus kokosi yhteen keliakiayhteisön vapaaehtoisia ympäri Suomen. Tapahtuma vietettiin toukokuisessa hellesäässä upeissa maisemissa Pyhäjärven rannalla Varalan urheiluopistossa.

Koulutusviikonlopun runsaasta tarjonnasta pystyi räätälöimään juuri itseään kiinnostavan kokonaisuuden. Mukana työpajoja vetämässä olivat mm. järjestökoulutuksen huippuammattilainen Salla Saarinen, Nettitiimin kouluttaja Janne Käenniemi, psykologi Hanna Herno ja iso liuta Keliakialiiton omia asiantuntijoita.

Lue tästä uutinen: "Jos muut olisivat tienneet, miten mukavaa G-festeillä on, olisivat tulleet kaikki!"

Tämä artikkeli näytetään kokonaan vain kirjautuneille käyttäjille

Kirjaudu sisään lukeaksesi koko artikkelin!

Kirjaudu