Matkalle Saksaan ja Itävaltaan

Keliakialiitto järjestää vuosittain yhteistyössä matkanjärjestäjä Matkapoikien kanssa jäsenmatkan Saksaan ja Itävaltaan.

Suosittu jäsenmatka houkuttelee turvalliselle gluteenittomalle matkalle

Jäsenmatkan pääkohteena on pysynyt vuosi toisensa jälkeen Alppien ympäröimä Ischglin kylä Itävallassa, ja siellä majoitutaan Kurzin perheen viehättävään hotelliin Goldener Adleriin. Hotellissa kaikki tarjoilut ovat herkullisia ja gluteenittomia, joten matkalle osallistujat kokevat olevansa ”keliaakikon paratiisissa”. Pääkohteen lisäksi matka sisältää yleensä myös 1–2 yön yöpymisen Saksassa.

Jäsenmatka tehdään aina kesällä ja matkalle ilmoittautuminen avautuu yleensä alkuvuodesta. Matkalle mahtuu 30–40 osallistujaa, ja vaikka matka on hyvin suosittu, paikkoja voi olla saatavilla lähempänä ajankohtaa.

Huom! Matka on tällä hetkellä täynnä. Voit jäädä jonotuslistalle soittamalla Matkapoikien myyntipalveluun 010 2323 200 (avoinna arkisin klo 10–16) tai laittamalla viestiä: myyntipalvelu@matkapojat.fi

Jäsenmatka 2024

Ihastuttavat Saksa ja Itävalta kutsuvat ensi kesänä.

Pääkohteemme on Alppien ympäröimä Ischglin kylä, jossa majoitumme Kurzin perheen viehättävään hotelliin Goldener Adleriin.

Matkan varrella tutustumme Füssenin lähellä sijaitsevaan ja maailman kauneimmaksikin mainittuun Neuschwansteinin linnaan. Käymme Saksan korkeimman vuoren Zugspizenin huipulla lähellä Garmisch-Partenkircheniä.

Matkapoikien järjestämä Keliakialiiton jäsenmatka Saksaan ja Itävaltaan toteutuu 30.6.–5.7.2024. Tiedustelut ja matkavaraukset: Matkapojat 010 2323 200 tai Matkapoikien verkkosivuilta.

Muista ilmoittaa myös muut mahdolliset erityisruokavaliot ja allergiat.

Matkaohjelma

• Su 30.6. Lento Helsingistä Müncheniin kello 16.15. Matka jatkuu Münchenin lentokentältä Füsseniin, jossa majoittuminen Luidpoldpark-hotelliin. Myöhäinen päivällinen hotellissa.
  • Ma 1.7. Tutustuminen Neuschwansteinin linnaan. Iltapäivällä paluu Füsseniin, jossa lounas hotellissa. Iltapäivä vapaata. Päivällinen hotellissa.
  • Ti 2.7. Matka jatkuu kohti Garmisch-Partenkircheniä. Käymme Saksan korkeimman vuoren Zugspitzenin huipulla. Lounas Garmisch-Partenkirchenissä, jonka jälkeen matka jatkuu kohti Itävaltaa ja matkan pääkohdetta Ischgliä. Saapuminen Ischgliin ja majoittuminen Goldener Adler -hotelliin.
  • Ke 3.7.   ja to 4.7. Päivien aikana retkeillään Alpeilla. Käydään hiihtohisseillä Sveitsin puolella Samnaun kylässä ja tutustutaan Silvretta Hoch Alpenstrasseen, josta säätilan salliessa on hulppeat näkymät. Aikaa jää myös Ischgliin tutustumiseen omatoimisesti.
  • Pe 5.7. Lähtö kohti Müncheniä. Matkalla kevyt lounas ja käynti Ettalin luostarissa. Saapuminen Helsinkiin kello 22.

Matkan hinta on 1 875 euroa kahden hengen standard-huoneessa tai 2 275 euroa yhden hengen huoneessa. Ei-jäsenen matkan hintaan lisätään 150 euroa.

Hinta sisältää

• Finnairin reittilennot Helsinki-München-Helsinki
  • Ohjelman mukaiset bussikuljetukset
  • Majoituksen Füssenissä ja Ischglissä puolihoidolla (aamiainen ja päivällinen)
  • Kolme lounasta matkaohjelman mukaan
  • Monipuolisen retkiohjelman pääsymaksuineen (sisäänpääsy Neuschwansteinin linnaan, junaliput ja köysiratamaksut Zugspitzenin huipulle sekä Silvretta-kortti, jolla voi käyttää Ischglin hissejä ja päästä Silvrettan alppitielle).

Matkanjohtajana toimii Harri Paltila. Mukana on myös Keliakialiiton edustaja.

Terveisiä Saksan-Itävallan makuviikolta

Uutisen tyyppi: Artikkeli

Reilusti yli 300 vuoden keliakiakokemuksella 24 keliaakikkoa ja 11 seuralaista lensivät heinäkuun alussa sinivalkoisin siivin Keliakialiiton perinteiselle Saksan-Itävallan, ei mäki- vaan makuviikolle.