Liity jäseneksi - jäsenedut ja -palvelut

Tervetuloa jäseneksi keliakiajärjestöön! Me Keliakialiitossa ja keliakiayhdistyksissä olemme sinua varten. Haluamme varmistaa, että gluteeniton arkesi sujuu mahdollisimman hyvin.

Autamme ja neuvomme jäseniämme monin tavoin, tarjoamme koulutuksia ja vaikutamme yhteiskunnassa siihen, että gluteeniton elämä olisi mahdollisimman sujuvaa.

Liity jäseneksemme!

Keliakiajärjestön jäsenyys kannattaa

Keliakiajärjestön jäseneksi liittyminen on hyvä päätös! Me autamme sinua ja toimimme puolestasi, että gluteeniton arkesi sujuu mahdollisimman hyvin. Jäsenenä saat aina uusimman tiedon gluteenittomasta ruokavaliosta, gluteenittomista tuotteista ja palveluista sekä uusimmista tutkimusuutisista. Monille tärkein jäsenetu on Gluteeniton elämä -lehti, joka ilmestyy viisi kertaa vuodessa.

Jäseneksi ovat tervetulleita kaikki gluteenittomuudesta kiinnostuneet: keliakiaa sairastavat ja muusta syystä gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevät henkilöt, heidän läheisensä sekä kaikki, jotka ovat työssään tavalla tai toisella tekemisissä keliakian, gluteenittoman ruokavalion, gluteenittomien tuotteiden tai alan tutkimuksen kanssa.

Jäsenetuja ja toimintaa

Liittymällä jäseneksi, saat sekä liitolta että monesta yrityksestä hyviä jäsenetuja, ja voit halutessasi osallistua keliakiayhdistysten toimintaan. Keliakiayhdistykset järjestävät paljon erilaisia tapahtumia, joissa on mahdollisuus kokemusten vaihtamiseen ja vertaistukeen.

Jäseneksi liitytään aina paikalliseen keliakiayhdistykseen. Jäsenmaksu on 25 euroa vuodessa.

Jäseneksi voit liittyä tästä: liittymislomake.

Jäsenedut 2019

Liiton palvelut jäsenille

• Ruokavaliohoidon puhelinneuvonta. Yhteystiedot ja soittoajat löydät Alekoodeja jäsenille -sivulta.
  • Keliakia-asiantuntijalääkärin puhelinneuvonta. Yhteystiedot ja soittoajat löydät Alekoodeja jäsenille -sivulta.
  • Sosiaaliturvaan ja gluteenittomaan arkeen liittyvä neuvonta
  • Gluteeniton elämä -lehti jäsenetuna viisi kertaa vuodessa
  • Keliakialiitto.fi-verkkosivujen vain jäsenille tarkoitettu materiaali
  • Kuukausittain ilmestyvä sähköpostiuutiskirje
  • Painettu Gluteenittomia tuotteita 2019 -opas
  • Kursseja vastasairastuneille
  • Tuettuja lomia
  • Lasten ja nuorten tapahtumia
  • Aluetoimistojen neuvontapalvelut
  • Jäsenkortilla alennuksia yhteistyökumppaneiden palveluista
  • Uusille jäsenille Tervetuloa-materiaalipaketti

Paikallisten keliakiayhdistysten toiminta

• Gluteenittomat tapahtumat, luennot ja keskustelutilaisuudet
  • Leivonta- ja ruoanvalmistuskurssit
  • Ruokailutapahtumat
  • Kauppakierrokset
  • Retket ja matkat
  • Uusien jäsenten tilaisuudet
  • Vertaistukihenkilöiden palvelut
  • Lisätietoa toiminnasta ja tapahtumista yhdistysten verkko- ja Facebook-sivuilta
  • Kysy myös mahdollisia paikallisia jäsenetuja, joita voit saada jäsenkortilla.

Yhteistyökumppaneidemme tarjoamat edut

Keliakialiiton jäsenkortilla 20 % alennusta

Keliakialiiton jäsenkortilla 15 % alennusta

• Moilas Oy: Moilas myymälä-kahvila Pieksämäellä (Paakarinpolku 1, Naarajärvi). Alennus koskee vain Moilas Gluten-Free tuotteita, kun kertaostos ylittää 15 €. Ei koske kahvila- ja lounastarjoilua Moilas.fi

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 10 % alennusta

• Gluteeniton leipomo ILONA leipomon myymälä (Vikinraitti 4, Lempäälä). ilonaleipomo.fi
  • Hannun 100% Gluteeniton Pirjon Pakarin myymälät Nurmijärvellä (Kauppanummenkuja 3), Seinäjoella (Välskarinkatu 14) ja Ylöjärvellä (Pallotie 2 A). Alennus koskee kaikkia normaalihintaisia tuotteita. Lisäetu: Osta viisi, maksa neljä. pirjonpakari.fi
  • Hoitolinja 2000 (Itäpuisto 11, Pori). Tuoteostot.
  • Kahvila-myymälä La Kar de Mumma (Kustaantie 7, 19600 Hartola). Alennus koskee mukaan ostettavia normaalihintaisia tuotteita. lakardemumma.fi
  • Kauneuspiste (Isolinnankatu 7, Pori). Tuoteostot ja hoidot.
  • Laineen kukka (Koivulan Liikekeskus, Vanhakoivistontie 3, Pori).
  • Leipomo Brander konditoria-kahvilat Tampereella: Kahvihuone Mestari Brander (Hallituskatu 13), Cafe Tullintori (Tullintori katutaso), Asema-Brander (Asematunneli), Brander Kauppahalli ja Kahvila Brander, Lielahtikeskus (Teivaankatu 1). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita. brandergluteeniton.fi
  • Pohjolan Peruna Oy:n tehtaanmyymälä (M-marketin tiloissa, Asematie 6, Vihanti) pohjolanperuna.fi
  • Porokylän leipomo Oy leipomon myymälä (Työpajankatu 3, Lieksa) ja kahvila-leipomomyymälä (Kyrönrannankatu 2, Nurmes). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita. porokylanleipomo.fi
  • Puhdin testipaketit Tarjolla Keliakia-testipaketti ja laajempi terveystarkastus. Alekoodi ja lisätiedot Alekoodeja jäsenille -sivulla. puhti.fi
  • Robertsberrie.com -verkkokauppa Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. robertsberrie.com
  • Splizzeria-ravintola Turussa (Kiinamyllynkatu 5 A). Alennus koskee gluteenittomia tuotteita.  splizzeria.fi
  • Street Cafe Rovaniemi (Rovakatu 26) 10% alennus erikoiskahveista ja leivontatuotteista sekä 20% alennus normaalihintaisesta lounaasta. soppajasumppi.com
  • Suklaatehdas Dammenberg (Varastotie 1, Lempäälä). dammenberg.fi
  • SYNLAB Suomi Alennus laboratoriopalveluista. Varaa aikaa puhelimitse tai netistä. Katso laboratoriopaketit täältä.
  • Takametsäin tupa -verkkokauppa Alennus koskee Rockin' Alpaca -tuotteita. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla. takametsaintupa.mycashflow.fi
  • Terveys-Tuulia (S-market Tikkulan kauppakäytävä, Tikkulantie 2, Pori). Normaalihintaiset tuotteet.
  • Virtasalmen Viljatuote Oy:n myymälä (Suholanrannantie 231, Virtasalmi). Alennus koskee Viljatuotteen omia gluteenittomia tuotteita pienistä paketeista 5 kg:n pusseihin. Alennus ei koske säkkituotteita tai jälleenmyyntituotteita. virtasalmenviljatuote.fi

Keliakiayhdistysten jäsenkortilla 5 % alennusta:

Majoitusta jäsenhintaan:

Hotelleissa jäsenyys tarkistetaan sisäänkirjautumisen yhteydessä. Lisätiedot alennuksista ja kampanjakoodeista Alekoodeja jäsenille -sivulla.

• Holiday Club: Jäsenet saavat vähintään 15 % alennuksen Holiday Club - kylpylähotellien, Villas- ja Chalets- huoneistojen sekä loma-asuntojen päivän hinnoista. Lisäksi Holiday Club voi tarjota kampanjaluonteisesti lisäetuja. holidayclub.fi Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivulla.
  • Hotelli Haikon Kartano & Spa: majoitus kylpylähotellissa alk. 98 €/ huone ja kartanohotellissa alk. 190 €/ huone.  Sopimushintaisia huoneita rajoitetusti. Lisäksi kaikki kuntotestit kaksi yhden hinnalla ja alennuksia yksilöhoidoista. Hotellivaraukset vain verkon kautta, hoitovaraukset joko puh. 0600 130 90 tai hoitovaraamo@haikko.fi. Alennuskoodit Alekoodeja jäsenille -sivulla. haikko.fi
  • Scandic Hotels -ryhmän hotellit: 10 % alennus Scandicin Flex -hinnoista. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivullascandichotels.fi

Muita etuja keliakiayhdistysten jäsenkortilla:

• Rax Buffetravintola Pori (Itäpuisto 1, Pori): Jäsenkortilla gluteeniton pizza ilman lisäveloitusta.
  • Silmäasema: Alennus silmälaseista -30%, aurinkolaseista voimakkuuksilla tai ilman -20%, piilolinsseistä (myymälästä ostettuna) -25%.  Alennusoikeus on ilmoitettava ja Keliakialiiton jäsenkortti esitettävä ennen kaupan solmimista. silmäasema.fi
  • Synsam: Alennus silmälaseista -30 %, aurinkolaseista –25 % ja piilolinsseistä - 10 %. Edut ovat voimassa kaikissa Suomen Synsam-liikkeissä. Alennuskoodi Alekoodeja jäsenille -sivullasynsam.fi
  • Eckerö Line: -20% henkilölippujen risteily- ja reittimatkojen päivittäisestä verkkokauppahinnasta (1.7.-11.8.2019 alennus on -10%). Alennuskoodi ja lisätietoja muista eduista Alekoodeja jäsenille -sivulla. eckeroline.fi
  • Viking Line: Jäsenedut vapaa-ajan matkoille. Vapaa-ajan matkoja varattaessa ilmoitetaan tuotetunnus. Tuotetunnukset Alekoodeja jäsenille -sivulla.

Jäsenedut ovat henkilökohtaisia ellei toisin mainita. Alennuksen saamiseksi pitää esittää voimassa oleva jäsenkortti (joko paperinen tai mobiili).

Jäsenemme hyötyvät liitosta:

"Keliakiasta ja sen hoidosta liikkuu internetissä huolestuttavan paljon väärää tietoa. On tärkeää, että oikeaa tietoa on saatavilla, ja Keliakialiitolla on sen levittämisessä iso rooli."

"Onneksi löysin keliakiayhdistyksen ja liityin - saan vinkkejä arkeen."

"Teette arvokasta vaikuttamistyötä! Peukku teille!"

"Jospa ruokavaliokorvaus saataisiin takaisin. Kiitos, kun työskentelette asian eteenpäin viemiseksi!"

"Leivontakurssilla opin gluteenittomia ohjeita ja sain neuvoja omiin tekeleisiin."

"Omalla paikkakunnalla on kiva tavata toisia, jotka sairastavat keliakiaa."

"Keliakialiitosta saa sekä vertaistukea että ihan käytännön vinkkejä!"

"Keliakiayhdistysten tapahtumissa näkee toisia samassa tilanteessa olevia ihmisiä, saa uusia ystäviä ja saa varmasti sopivaa ruokaa."

Jäsenasiat

Keliakialiiton jäsenyyteen ja jäsenyyden muutoksiin liittyvissä asioissa ja kysymyksissä sinua palvelee jäsensihteerimme Tuija Heliövuori.

Monista tavallisista jäsenyyteen liittyvistä muutoksista voit ilmoittaa meille myös sähköisellä lomakkeella.

Päivitä sähköpostiosoitteesi ja kännykkänumerosi

Omia tietojasi pääset muokkaamaan myös itse verkkosivuillamme. Kirjaudu sisään etusivun ylälaidan Kirjaudu-kohdasta, niin pääset Omat tiedot -sivullesi ja voit päivittää tietoihisi esimerkiksi toimivan sähköpostiosoitteesi tai kännykkänumerosi. Osoitteenmuutoksesta emme tarvitse erillistä ilmoitusta, vaan se tulee rekisteriimme automaattisesti maistraatin kautta.

Kun kirjaudut sivuillemme, käyttäjätunnuksena toimii jäsennumerosi, jonka löydät esimerkiksi jäsenkortistasi tai Gluteeniton elämä -lehden takakannesta. Salasana on oletuksena jäseneksi liittymisen aikainen postinumerosi. Suosittelemme kuitenkin, että vaihdat itse salasanasi johonkin muuhun.