Webinaarit

Keliakialiitto järjestää jäsenilleen ja välillä myös suurelle yleisölle webinaareja. Webinaari on verkkoluento, jota voi seurata älypuhelimesta, tabletista, läppäristä tai pöytäkoneesta toimivalla verkkoyhteydellä.

Webinaari kestää 45–60 minuuttia. Asiantuntijan luentoon on varattu 30–40 minuuttia, minkä jälkeen asiantuntija vastaa osallistujien kysymyksiin. Kysymyksiä voi esittää webinaarin aikana chatin eli keskustelualueen kautta.

Webinaarit ovat maksuttomia.

Tulevat webinaarit

• 70 000 sairastaa tietämättään keliakiaa – sairastatko sinäkin?, keskiviikkona 7.9.2022 klo 18

Kuka voi sairastua keliakiaan? Kenellä on kohonnut riski sairastua? Näistä aiheista luennoi Keliakialiiton asiantuntijalääkäri, lääketieteen tohtori Pilvi Laurikka. Laurikka kertoo keliakian oireista, diagnosoinnista ja hoidosta.

Webinaari on suunnattu henkilöille, joilla ei ole todettu keliakiaa, mutta jotka epäilevät, että saattaisivat sitä sairastaa, tai ovat muutoin kiinnostuneita aiheesta. Webinaari järjestetään keliakiaviikolla ja se on kaikille avoin.

Ilmoittaudu tästä.

• Voimavaroja keliakian hoitoväsymykseen, tiistaina 18.10.2022 klo 18

Keliakia pitää ottaa huomioon vuoden jokaisena päivänä, vaikka aina ei jaksaisi. On tavallista, että keliakian hoitoon toisinaan turhautuu ja välillä voi olla jopa vihainen. Tässä webinaarissa psykologi Hanna Herno kertoo pitkäaikaissairauksiin liittyvästä hoitoväsymyksestä. Samalla hän käy läpi keinoja, millä voi ammentaa voimavaroja jaksaa arjessa eteenpäin.

• Esittelyssä gluteenittomia jauhoja ja jauhoseoksia, keskiviikkona 16.11.2022 klo 18

Yleisön toiveesta tämä webinaari toteutetaan yhteistyössä gluteenittomia tuotteita valmistavien yritysten kanssa. Webinaarissa kotimaisten yritysten asiantuntijat esittelevät omia jauhoja ja jauhoseoksia ja antavat niille käyttövinkkejä. Keliakialiiton asiantuntija Marjo Jokinen johdattaa aiheeseen.

• Keliaakikko ja ruoka-allerginen joulupöydässä, torstaina 8.12.2022 klo 18

Tässä webinaarissa ollaan joulun perusruokien äärellä. Miten valmistaa piparkakut, tortut, laatikot, kinkku ja muut joulun herkut ruoka-allergiset ja keliaakikot huomioiden? Webinaari toteutetaan yhteistyössä Pirkanmaan Allergia- ja Astmayhdistyksen kanssa, jossa on pitkä historia ruoka-allergisille sopivien reseptien kehittämisestä. Asiantuntijoina webinaarissa ovat Ilona Mähönen (Pirkanmaan Allergia- ja Astmayhdistys) sekä Eija Lindberg (Keliakialiitto).

• Uusien jäsenten ilta, tammi-, huhti- ja elokuussa

Uudet jäsenet saavat henkilökohtaisen kutsun osallistua uusien jäsenten iltaan. Iltoja järjestetään kolme kertaa vuoden 2022 aikana, tammi-, huhti- ja elokuussa. Seuraava ilta pidetään 31.8. Illan aikana Keliakialiiton asiantuntijat kertovat järjestön palveluista jäsenille sekä keliakian ja gluteenittoman ruokavalion perusteista. Jos et saanut kutsua, kirjaudu sivuille jäsentunnuksilla ja ilmoittaudu mukaan seuraavan osion alapuolelta.

Kokemuksia jakamassa -verkkokeskustelut

Keliakialiiton järjestämät Kokemuksia jakamassa -verkkokeskusteluillat ovat tilaisuuksia, joissa pääsee kuulemaan muiden gluteenitonta ruokavaliota noudattavien kokemuksia ja jakamaan halutessaan myös omia kokemuksia muiden osallistujien kanssa illan aiheesta.

Keskusteluiltaa alustetaan kokemustarinalla, jonka jälkeen voi vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia vertaisten kanssa. Keskustelua johdattavat keliakiajärjestön kokemuspuhuja ja vertaistukija. Verkkokeskustelu toteutetaan Microsoft Teamsillä.

• Ruokailu koulussa tai päiväkodissa

Aika: Tiistaina 23.8. klo 18–19.15

Alustajina kokemuspuhujat Lilja, 11 vuotta, ja hänen äitinsä Petra Stolt.

Ilmoittaudu tästä 23.8. klo 12 mennessä

• Keliaakikon kokemuksia liitännäissairauksista

Aika: Tiistaina 13.9. klo 18–19.15

Illan aikana kokemuspuhuja Sirpa Salonen kertoo, kuinka hän ensin sairastui keliakiaan, jota seurasi myöhemmin kaksi muuta autoimmuunisairautta, kilpirauhasen vajaatoiminta ja Sjögrenin oireyhtymä. Keskustelua mukana vetämässä myös vertaistukija.

Ilmoittaudu tästä ti 13.9. klo 12 mennessä

• Sopivasti erilainen - Kun keliakia ei ole oma salainen sairaus vaan julkisesti muille kerrottava ja moneen kertaan selitettävä

Aika: Torstaina 10.11. klo 18–19.15

Miten sopeutua tähän uuteen "vaadittuun" rooliin?, kokemuspuhuja Hannu Litja. Keskustelua mukana vetämässä myös vertaistukija.

Ilmoittaudu tästä to 10.11. klo 12 mennessä

Webinaareihin ilmoittautuminen

Jäsenwebinaarit on tarkoitettu Keliakialiiton jäsenille ja heidän perheilleen. Pieni osa webinaareista on kaikille avoimia. Webinaareihin tulee ilmoittautua viimeistään webinaaripäivänä kello 12 mennessä.

Kirjaudu näille sivuille jäsennumerollasi ja ilmoittaudu mukaan! Jäsennumerosi löydät Gluteeniton elämä -lehden takasivulta, jäsenkortista ja mobiilijäsenkortista. Salasanasi on jäseneksi liittymisen hetkellä ollut postinumerosi.

Webinaareihin tulee ilmoittautua myös siinä tapauksessa, että katsoo vain tallenteen. Ilmoittautumislinkit ovat tämän tekstiosuuden alapuolella. Ilmoittautumisosuuteen pääsee, kun kirjautuu ensin omalla käyttäjätunnuksella ja salasanalla verkkosivuille.

Tämä artikkeli näytetään kokonaan vain kirjautuneille käyttäjille

Kirjaudu sisään lukeaksesi koko artikkelin!

Kirjaudu