Videoita terveydenhuollon ammattilaisille

Tutustu keliakiaan ja gluteenittomaan ruokavalioon tietoiskuvideoiden avulla.

Tietoiskuvideoita keliakiasta terveydenhuollon ammattilaisille

Tälle sivulle on koottu lyhyitä, alle kymmenen minuutin tietoiskuvideoita keliakiasta, sen diagnosoimisesta ja sairauden hoitoon tarkoitetusta gluteenittomasta ruokavaliosta. Videot on tarkoitettu erityisesti terveydenhuollon ammattilaisten avuksi, ja niitä saa vapaasti jakaa omissa kanavissaan myös kollegoiden käyttöön.

Asiantuntijoina videoilla toimivat Keliakialiiton asiantuntijalääkäri Pilvi Laurikka ja Keliakialiiton ravitsemusasiantuntija Eliisa Girsén.

Jos keliakiaan ja gluteenittomuuteen liittyvät asiat kiinnostavat sinua, kannattaa tilata myös Keliakialiiton maksuton, terveydenhuollon ammattilaisille suunnattu uutiskirje. Kirje lähetetään sähköpostiisi muutaman kerran vuodessa. Tilaa uutiskirje tästä linkistä.

Perustietoa keliakiasta

Videolla Keliakialiiton asiantuntijalääkäri Pilvi Laurikka kertoo perustietoa keliakiasta ja sairauden tunnistamisesta.

Ihokeliakia

Videolla Keliakialiiton asiantuntijalääkäri Pilvi Laurikka kertoo ihokeliakiasta, sen diagnosoimisesta, hoidosta ja sairauden jatkoseurannasta.

Lapsen keliakia

Videolla Keliakialiiton asiantuntijalääkäri Pilvi Laurikka kertoo lapsen keliakiasta.

Keliakian diagnostiikka

Videolla Keliakialiiton asiantuntijalääkäri Pilvi Laurikka kertoo keliakian diagnostiikasta ja siitä, mitä diagnoosia tehdessä on syytä ottaa huomioon.

Keliakian diagnostiikan haasteet

Videolla Keliakialiiton asiantuntijalääkäri Pilvi Laurikka kertoo keliakian diagnostiikkaan liittyvistä haasteista ja erityiskysymyksistä.

Keliakia vaatii jatkoseurantaa

Videolla Keliakialiiton asiantuntijalääkäri Pilvi Laurikka kertoo, millaista jatkoseurantaa keliakia vaatii aikuisilla ja lapsilla.

Refraktaarinen keliakia ja muut ongelmat hoitovasteessa

Videolla Keliakialiiton asiantuntijalääkäri Pilvi Laurikka kertoo, mikä on refraktaarinen keliakia ja mitkä muut asiat saattavat aiheuttaa ongelmia keliakian hoitovasteessa.

Gluteenittoman ruokavalion perusteet

Videolla Keliakialiiton ravitsemusasiantuntija Eliisa Girsén kertoo gluteenittoman ruokavalion perusteista.