Tue toimintaamme

Pienikin lahjoitus auttaa meitä työssämme keliakiaa sairastavien ja muiden gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevien hyväksi. Kiitos!

Tue työtämme gluteenittomien hyväksi!

Tukemalla Keliakialiiton toimintaa autat keliakiaa sairastavia, heidän perheitään ja muita, jotka tarvitsevat gluteenitonta ruokavaliota.

Voit antaa tukesi eri tavoin. Liitto ottaa vastaan esimerkiksi testamentteja. Voit myös osallistua arpajaisiimme. Keliakiatutkimuksen tukeminen on myös hyvä tapa varmistaa parempi huominen keliakiaa sairastaville.

Lahjoittajana osaltasi varmistat, ettei kukaan jää keliakiaan sairastuessaan yksin ja että työmme keliakiaa sairastavien ja muusta syystä gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevien hyväksi jatkuu.

Lahjoita helposti MobilePaylla tai pankissa

Voit tukea työtämme lahjoittamalla MobilePaylla numeroon 11286. Lahjoita 15 euroa tai haluamasi summa.

Voit tehdä lahjoituksen myös omassa pankissasi:

Keliakialiiton tilinumero: FI82 5730 0820 6876 44
Maksun saaja: Keliakialiitto ry
Viitenumero: 4006

Maksa haluamasi lahjoitussumma. Voit tehdä maksusta toistuvan, esimerkiksi kerran kuukaudessa tai vuodessa.

Merkkipäivälahjoitus

Lähestyykö merkkipäiväsi? Päivänsankarina voit toivoa muistamiset lahjoituksella keliakiatyöhön. Merkkipäivälahjoitus tuo aitoa iloa!

Lahjoituksen voi osoittaa Keliakialiitto ry:n tilille: FI74 5730 0820 68 75 94

Täytä viestikenttään merkkipäiväänsä juhlivan henkilön tunniste, esimerkiksi Paula 50-v.

Lämmin kiitos lahjoituksestasi!

Liity jäseneksi tai kannattajajäseneksi

Jäseniksemme ovat lämpimästi tervetulleita kaikki gluteenittomuudesta kiinnostuneet. Jäsenyys ei edellytä keliakiadiagnoosia. Lue lisää ja tule mukaan!

Yritykset ja yhteisöt voivat tukea toimintaamme liittymällä Keliakialiiton kannattajajäseniksi. Kannattajajäsenenä saat esimerkiksi Gluteeniton elämä -lehden vuosikerran.

Lahjoita tutkimusrahastoomme

Anna arvokas tukesi keliakiatutkimukselle tekemällä lahjoitus Keliakialiiton tutkimusrahastoon. Keliakiatutkimuksen tukeminen on hyvä tapa varmistaa parempi huominen keliakiaa sairastaville.

Tutkimusrahastosta myönnetään vuosittain tutkimusapurahoja pääsääntöisesti tutkijanuransa alussa oleville keliakiatutkijoille. Vuonna 2023 Keliakialiiton tutkimusrahastosta myönnettiin apuraha viidelle tutkijalle.

Jos haluat lahjoittaa tutkimusrahastoon, toimi maksaessasi näin:
• Valitse maksun saajaksi Keliakialiitto ry
• Kirjoita tilinumeroksi FI30 5730 0820 6876 10
• Merkitse viitenumeroksi 2163.
• Maksa sopivaksi katsomasi summa.

Lisätietoja tutkimusrahastoon lahjoittamisesta antaa talous- ja hallintopäällikkö Eija Leppäkynnäs 03 2541 332 tai eija.leppakynnas@keliakialiitto.fi

Rahankeräyslupa 1.1.2022 alkaen RA/2021/1599

Rahankeräyslupa Keliakialiitto ry (pdf) (34.5 KB)

Testamentilla autat keliakiaa sairastavia

Tekemällä testamentin voit jo elinaikanasi päättää siitä, miten omaisuutesi käytetään poismenosi jälkeen. Voit lahjoittaa koko perintösi tai osan perinnöstäsi Keliakialiiton tärkeään työhön. Testamentti sydäntä lähellä olevaan toimintaan on hyvä vaihtoehto heille, joilla ei ole perillisiä. Testamentin voi osoittaa Keliakialiiton työhön yleensä tai kohdentaa tiettyyn tarkoitukseen. Keliakialiiton ei tarvitse yleishyödyllisenä yhteisönä maksaa perintö- tai muita veroja.

Jotta testamentti on juridisesti pätevä, sen tulee täyttää tietyt muotovaatimukset. Testamentin tekemisessä kannattaa käyttää apuna lakiasiantuntijaa. Hyvätestamentti.fi –verkkopalvelu tarjoaa monipuolista tietoa testamenttilahjoittamisesta ja testamentin tekemisestä. Testamentin tekijä voi koska tahansa muuttaa testamenttia tai peruuttaa sen.

Lisätietoja testamenttilahjoituksista antaa talous- ja hallintopäällikkö Eija Leppäkynnäs, 03 2541 332.

Osallistu arpajaisiin ja lunasta joulumerkit

Joulumerkkikeräys

Keliakialiitto lähettää Gluteeniton elämä -lehden välissä joulumerkkitarra-arkkeja. Joulumerkkejä voit käyttää joulukorteissa, -paketeissa tai muissa muistamisissa. Halutessasi voit tilata merkkejä myös lisää osoitteesta toimisto@keliakialiitto.fi
Voit maksaa merkeistä haluamasi summan. Maksaminen on vapaaehtoista.

Valitse maksun saajaksi: Keliakialiitto ry
Kirjoita tilinumeroksi: FI82 5730 0820 6876 44
Merkitse viitenumeroksi: 4006
Maksa sopivaksi katsomasi summa.

Kerätyt varat käytetään keliakian ja gluteenittoman ruokavalion tunnettuuden lisäämiseen yhteiskunnassa tuottamalla esitteitä ja muuta neuvontamateriaalia.

Arpajaiset

Keliakialiitto järjestää arpajaiset joka toinen vuosi. Arpajaisista kertynyt tuotto käytetään järjestön vaikuttamistyöhön, kuten ravitsemisalan ja terveydenhuollon ammattilaisten sekä päättäjien keliakian ja gluteenittoman ruokavaliotietämyksen lisäämiseen.

Liiton jäsenille lähetetään postitse arpapaketit, joiden lunastaminen on täysin vapaaehtoista. Arpoja voi halutessaan ostaa lisää verkosta osoitteesta onlinearpa.net. Jokaisessa arpapaketissa on vähintään yksi voitto.

Poliisihallituksen myöntämä lupanumero arvonnalle on: RA/2023/858.